Rubrika: Blic klausimai/atsakymai žinomoms mamoms. ERIKA STRAZDAUSKAITĖ

Erika su dukrele Vėja
foto Sonatha Photography
Erika, manau, visiems labiau pažįstama kaip tinklaraščio my tiny copy (Instragram'e - my_tiny_copy) autorė. Be šios veiklos ji yra dviejų vaikų - Vėjos ir Vinco mama.
Savo soc. tinklų paskyrose ji užsiima savo ir vaikų stiliaus paieškomis ir yra, mano subjektyvia nuomone, daugeliui mamų įkvėpimas: kaip neapsirengiant nuo galvos iki kojų vienodai su savo vaiku abiems būti susiderinusiems ir stilingiems. Štai ką apie tai sako pati My Tiny Copy įkūrėja: "Asmeniškai man visada buvo gražu mamos ir vaiko duetai, subtilūs aprangos derinukai kartu. Todėl turbūt kažkas iš aukščiau ir atsiuntė man tą mažą mano kopiją ir dar mergaitės pavidalu. <...> Vėjos stilius - lyg ir panašu į mamą, bet kartu ir vaikiška. <...> Paprastumas žavi visus (arba "mažiau yra daugiau") - tai įvardinčiau kaip mūsų stiliaus moto."

Mano blic klausimai ir Erikos atsakymai.
  • Kokio amžiaus būdama tapai mama?
Pirmą kartą 25 metų, antrą - 27 metų.
  • Ką galvojai apie motinystę PRIEŠ susilaukiant vaikų?
Galvojau apie tai kaip apie naują patirtį, naują startą, kurio iš tikro nekantriai laukiau. Galvojau apie tai, kaip apie naują neragautą dalyką, kuris kėlė įvairių minčių (ypač prieš susilaukiant pirmagimės Vėjos): o kas bus, jei bus taip ar anaip, o iš kur žinosiu, kaip reikės elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Ir tas kitų, jau patyrusių mamų, pasakymas, kad viskas ateina su patirtimi ir kai tapsi mama, na tiesiog žinosi ir viskas, atrodė kažkokia mistika, bet... :)
  • Ir ką galvoji dabar, tapusi mama?
Na tikrai viskas atėjo kartu: visos žinios ir sugebėjimai. Kažkaip. Tai, kaip aš sakau, nepaaiškinama, bet mamos, kurios turi nors vieną vaiką supranta, ką aš turiu galvoje, o tos, kurios dar tik laukia ar laukiasi, supras, kai ateis tam laikas. 
Motinystė, asmeniškai man, visiškas kosmosas, apvertęs mano gyvenimą aukštyn kojomis. Kažkokia kita planeta, kurioje vėl viską išgyvenu iš naujo nuo pirmų dienų, tik su naujais savo palydovais.
  • Kokiais 5 žodžiais apibūdintum "motinystės atostogas"?
Įdomus darbas tik namų sąlygomis.
  • Mėgstamiausios veiklos, užsiėmimai su savo vaikais.
Vyresnėlei (tuoj bus 3 metai) dabar kuo daugiau pramogų, tuo linksmiau: tai lankytinos vietos - žaidimų kambariai (juk svetimi žaislai visada labiau traukia). O mažajam visur gerai, svarbu mama šalia!
  • Geriausias savaitgalio planas yra ...
... laikas su šeima tik ne namuose!
  • Kaip tave pakeitė (jeigu pakeitė) motinystė?
Visiškai pakeitė! Absoliučiai. Supratau, kiek pas mane daug kantrybės (ypač atsiradus mažajam) :) O jei rimtai, tai pakeitė tik į gerąją pusę, į viską žiūriu kitaip: atsakingai, apgalvotai ir užtikrintai, nes dabar esu atsakinga ir už savo vaikus. Motinystė bet kokiu atveju priverčia suaugti ir būti autoritetu savo vaikams.
  • Ar planuojate daugiau vaikų?
Kol kas turiu pakankamai! Mergaitė ir berniukas! Ko daugiau reikia :)
  • Trys dažniausiai vartojami žodžiai kalbant su savo vaikais.
Ačiū (stengiuosi visada jį kartoti ir pabrėžti, kaip ir "prašau" ir "atsiprašau", taip jie lengviau mokosi), myliu (čia be jo nei dienos) ir valgyk (manau pas daugelį mamų šis žodis numeris vienas pagal pasakymų skaičių) :)
  • Vieno sakinio palinkėjimas būsimoms ir jau esamoms mamoms.
Džiaukitės kiekviena akimirka, nes jų neįmanoma sustabdyti!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą